Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Noosa

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Augustus 2015 | Australië, Noosa Heads

Vanaf Rainbow Beach ben ik met de Greyhound bus naar Noosa gereden. Dit keer is de reis gelukkig niet zo lang. Marjolein en Inge hebben een kamer bij hetzelfde hostel geboekt. De Halse Lodge. Een heel andere uitstraling dan overige hostels waar ik ben verbleven. Al van vroeger uit is het een gasthuis. De traditionele Queensland bouwstijl draagt dan ook zeker bij aan de sfeer in dit hostel.
Op slechtst een korte afstand lopen van het hostel bevindt zich het Noosa National Park. Samen met de twee meiden gaan we hier wandelen. De route loopt langs de kust. Waar we vele surfers spotten en een koala. We lopen terug via het bos. ´s avonds hebben we gezellig samen gegeten.

De volgende dag ziet de lucht erg grijs! De kajak trip staat voor vandaag op het programma. In het hostel ontmoet ik al een jongen die ook op deze trip gaat. Hij is ook Nederlands. Om 10 uur worden we opgehaald met een bus vol oudjes. Dus wij vroegen ons al af of het wel klopte. Het blijkt een combinatie trip te zijn. In de bus zit ook een jongen die ik al eerder heb ontmoet op Fraser island. We vertrekken met een tourboot op de Noosariver richting de everglades. Na een koffiepauze begint een deel van de groep met de kanotoer. Het begint te regenen en tijdens onze trip op het water zal het ook niet meer stoppen met regenen.
We genieten van de BBQ lunch en besluiten om toch maar met de tourboot mee terug te varen! Jammer van het weer, maar wel een mooi stukje Australië. Echt weer anders dan ik al eerder heb gezien. Het deed me enigszins denken aan de omgeving van Giethoorn. Vanwege de ondiepe wateren en de begroeiing langs de oevers.

De volgende dag is het nog steeds regenachtig, maar gelukkig klaart het op. De twee andere meiden vertrekken naar Brisbane. Ik Noosa wandel ik een beetje rond en bezoek ik een aantal leuke winkeltjes. Na een lunchstop in het hostel wandel ik terug naar het National Park. Deze keer maak ik een andere wandeling die door de bossen gaat. Ondertussen heb ik nog een paar Kalkoenen op de foto gezet die hier veel rondlopen.
In het hostel kom ik nog een bekend gezicht tegen. Ushi uit Duitsland. Haar heb ik ontmoet tijdens mijn trip naar het rode centrum van Australië. Zo grappig om telkens weer dezelfde mensen tegen te komen in dit grote land. Het blijkt wel weer dat de wereld klein is!

Nu ben ik aan het wachten tot ik verder kan met de bus naar Brisbane. Ik had nog een bezoekers tijdens mijn koffie momentje. Een papagaai vond de chocolade op de cappuccino ook wel lekker!

  • 22 Augustus 2015 - 11:30

    Rita:

    Hoi Anouk,

    lekker sportief bezig en leuk om een stukje Holland te herkennen.
    Nog een paar dagen en je trip zit erop.

    groeten Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 21308

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: