Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Augustus 2015 | Australië, Airlie Beach

Mijn reis gaat weer verder! Na Magnetic Island ben ik met de bus naar Airlie Beach gegaan. Hier ben ik in het Base Hostel verbleven. De eerste indruk was een stuk beter dan op Magnetic Island dus dat was al positief. Het hostel lijkt meer op een bungalow park. Dan niet met privé huisjes, maar een paar stapelbedden. Op mijn kamer was 1 meisje uit Finland, Jasmine. We blijken op dezelfde trip te gaan! Leuk ken ik al vast iemand.

De volgende ochtend eerst al onze spullen organiseren. Want we mogen maar 1 kleine tas met ons meenemen. Daarna nog langs de supermarkt en liquirstore. Met onze kleine tas, tas met boodschappen en een tas met een een 4 liter zak Goon voor 10 dollar (dat is de super cheap wijn in australie) lopen we naar de boot. S middags om kwart over 2 begint onze trip! Daar gaan we dan! Het weer was zo goed dat we niet eens konden zeilen. Terwijl we varen zien we onderweg nog walvissen. Geweldig om dit opnieuw te mogen zien. In het donker komen we aan bij onze eindbestemming voor die dag. De sterrenhemel is prachtig. Niet zo mooi als in de outback, maar zo zal ik de hemel waarschijnlijk nooit meer zien! Met zijn allen slapen we buiten op het dek onder een grote tent.

De volgende ochtend worden we gewekt met een lekker ontbijt. Een zeeschildpad komt ons ook nog begroeten op de boot. Na het ontbijt gaan we met een klein bootje naar het eiland waar we voor liggen. Met een kleine wandeling komen we bij het prachtige Whitehavenbeach. Dit is het mooiste strand van Australië en staat op de 5e plek van mooiste stranden van de wereld. Zelf kan ik niet geloven dat dit niet het mooiste strand ter wereld is! De kleur van het water is super blauw en zo helder als een zwembad. Het zand is wit! En weerkaatst zoveel zonlicht dat het niet warm word. Met de groep zwemmen we hier een tijdje en hebben we een paar coole foto's gemaakt.
https://www.facebook.com/Tongarra/photos_stream

Na ons bezoek aan Whitehavenbeach vertrekken we naar een volgende baai. Hier gaan we snorkelen Wederom had ik de kans om het prachtige Great Barier Reef te zien. Deze keer was het extra speciaal. Want ik heb gezwommen met een zeeschildpad! Echt een geweldige ervaring.

Terug op de boot hebben we lekker gerelaxt en genoten van het geweldige weer. De groep was echt heel leuk. Daar moet je ook wel geluk mee hebben. Hij bestond uit zo’n 90 procent Duitsers. Die allemaal lekker Engels hebben gesproken. Na ons diner kwamen de blikker bier en zakken Goon weer uit de eskies ( een grote koelbox). De crew leden Kane en Henry hadden nog een aantal (drank) spellen voor ons in petto. Laat ik het er op houden dat het een erg gezellige avond was! De rest is geschiedenis. Haha.

De 3e en laatste dag hebben we nog een keer gesnorkeld. Daarna zijn we terug gevaren naar Airlie Beach. Met de mensen die nog niet meteen zijn vertrokken hadden we ’s avonds afgesproken in een bar. De meest vage bar en DJ ooit! De laatste paar dagen heb ik nog met een aantal meiden afgesproken. Gisteren hebben we samen gekookt op een Aussie barbie dus dat kan ik ook weer aan mijn lijstje met ervaringen toevoegen.

Vanavond stap ik op de bus naar Rainbow Beach. Vanaf daar ga ik naar Fraser Island. Ik ben benieuwd. Jullie horen snel weer van mij.

Liefs Anouk

  • 14 Augustus 2015 - 09:29

    Rita:

    Hoi Anouk,

    weer erg veel gezien. Leuk hoor en fijne mensen ontmoet. Deze ervaringen pakken ze je niet meer af.
    Geniet nog een paar dagen daar in het verre Australie, en....als je geen verslag meer uitbrengt: een goede terugreis naar het mooie Nederland.
    Dikke knuffel Rita en Ferry

  • 16 Augustus 2015 - 08:45

    Anne:

    Hey :)
    I could almost understand everything thats so funny. The trip was really lovely, it was nice to meet you. Enjoy your travels. I also blogged about the whitsundays, altough i didnt write so much :D
    ichfliegmalnachaustralien.wordpress.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 21224

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: