Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Augustus 2015 | Australië, Rainbow Beach

Ja, ja ik heb ik een grote four wheel drive gereden!! Dat had je niet gedacht hè? Vanaf Airlie Beach ben ik met de nachtbus naar Rainbowbeach gegaan. Vanaf waar ik mijn Fraser Island tour ben gestart. Bij aankomst in Rainbowbeach zat ik met allemaal meiden op de kamer die meegingen op de tour. Waaronder Marjolein en Inge uit Nederland. Met Marjolein en een meisje uit Duitsland ben ik ’s middags naar een grote zandduin gelopen in Rainbowbeach. Vanaf daar had je een uitzicht over de gekleurde kliffen waar het dorp zijn naam aan te danken heeft. Later op de middag hadden we een briefing voor onze Fraser Island tour. Dit was tevens de ontmoeting met de andere deelnemers. Met 4 auto’s met 8 personen zullen wij onze tour beginnen.

De volgende ochtend begint met pancakes voor ontbijt. Na nog wat laatst voorbereidingen vertrekken we in onze grote four wheel drive naar Fraser Island. Met een kleine ferry steken we het water over. Dan begint onze tocht over het strand en de binnenlanden van dit grote zand eiland. Normale wegen zijn er niet. Dus het is een avontuurlijke route. We stoppen bij Central Station voor onze lunch en een kleine wandeling door het regenwoud. Daarna vervolgen wij onze route naar Lake Mc Kenzie. De kleuren van het water en het zand zijn prachtig. Je kunt ze vergelijken met Whitehavenbeach op de Whitsundays. Het verschil is de omvang en het feit dat het een zoetwatermeer betreft. Na een lange tocht door het binnenland en over het strand arriveren we bij ons kamp voor de resterende tijd op het eiland. Ons eten voor de trip hebben we meegekregen in een eskie, een grote koelbox. We kunnen dit samen met onze ‘autogroep’ bereiden. De tenten zijn wat minder luxe. Geen matras! Alleen een slaapzak op de grond. Niet erg comfortabel dus.

Met stijve spieren wordt ik de volgende ochtend wakker. Eerder dan de meeste mensen. Ik besluit om maar eens een lekkere warme douche te nemen. Dat hadden ze dan weer wel! De wc’s waren dixies. Tja kamperen in Australië. Na het ontbijt stappen we de auto weer in. We rijden een kort stuk naar Eli Creek. Een van de beken op het eiland. Het water is erg helder en stroomt snel. Een paar 100 meter van de kust gaan we het water in om terug te drijven naar de kust. Op naar de volgende bezienswaardigheid. Het oude schipwrak van de Maheno. In de jaren 30 van de vorige eeuw is dit schip gestrand op Fraser Island waar het altijd is blijven liggen.
Na de lunch rijden we verder. Dit keer naar 1 van de enige rotsen op het eiland. We klimmen een stuk omhoog en vanaf daar is het uitzicht prachtig. Beneden de klif zwemt een hele groep mantarays. Dit zijn grote roggen. Ons laatste stop van de dag zijn de champagne pools. Deze zoutwater ‘baden’ zijn afgescheiden van de oceaan, maar bevatten veel zeeleven. Daarnaast kan er ook worden gezwommen.
’S Avonds staat er steak op het menu, jammie! Die heb ik lekker opgegeten. Verder hebben we die avond geezellig bij het kampvuur gezeten. Met een aantal mensen zijn we naar het strand gelopen. Wel namen we een stok mee om ons te beschermen tegen de dingo’s. Het eiland staat bekend om zijn grote populatie aan dingo’s, maar ik heb er geen één gezien. Voordat ik wou gaan slapen had ik een bezoeker in de tent. Een rat vond mijn eten ook wel lekker. Achteraf bleek dit een antetechinus te zijn. Mijn twee Duitse bodyguards, Carlo en Mathias, hebben hem weggejaagd. Waarna ik weer ‘heerlijk’ kon slapen.

De laatste dag zijn we nog een stuk gaan wandelen naar een ander meer op het eiland. Om het meer te bereiken moesten we eerst een zandduin oversteken. Vroeger waren er twee meren in dit gebied. Maar het ene is compleet weggevaagd door het zand op het eiland. Na nog een rit over het strand zijn we terug bij de ferry naar het vast land. Op onze oversteek zien we een aantal dolfijnen! Die had ik nog niet gezien in Australië.
Terug bij het hostel probeer ik zoveel mogelijk zand uit mijn kleren en spullen te schudden. Echt alles zit onder het zand! De Fraser trip sluiten we gezellig af door samen met de meiden van mijn groep uit eten te gaan. De jongens waren inmiddels al verder gereisd. Het was een geslaagde trip, waarbij ik wederom veel leuke mensen heb ontmoet. De volgende stop is Noosa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 21220

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: