Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Augustus 2015 | Australië, Townsville

Vrijdagochtend ben ik met de Greyhound bus van Cairns naar Townsville gereisd. Na een rit van zes en een half uur in de wel bekende rode bus was ik dan eindelijke in Townsville. Met een ferry rit van 20 minuten was ik op Magnetic Island. Samen met tientallen backpackers werden we met de bus naar Base hostel gebracht. Dit hostel bestond uit schattige kleine huisjes aan het strand. Het was een prachtige omgeving! Helaas waren de ‘bewoners’ van dit hostel wat minder aantrekkelijk. Het merendeel bestond uit feestende Georgie Shore types. Niet iets waar ik echt op zat te wachten.

De volgende dag heb ik met een dagticket voor de bus rond het eiland getourd. Het eiland staat bekend om zijn mooie kleine baaien. Daarnaast wordt het bevolkt door een hoog aantal van koala’s. Mijn eerste stop was Horseshoe bay. Na hier even te hebben rondgekeken ben ik naar de koala sanctury gelopen. Hier had ik een tour geboekt. Met een kleine groep van zo’n 20 personen werden we rondgeleid. Onze Duitse gids wist veel informatie te vertellen over de dieren. Daarnaast kreeg iedereen de kans om de beesten vast te houden. Zelf heb ik een schildpad, vogel, krokodil, verschillende hagedissen en een slang vast gehouden. Het hoogte punt was het vasthouden van en op de foto met een koala!!

De volgende stop op mijn route was een wandeling. Tijdens deze wandeling heb ik nog een koala in het wild gezien! Een maal op de top van de heuvel was het uitzicht prachtig. Je kon bijna over het hele eiland kijken en de verschillende stranden zien. Na nog een stop in Arcade bay ben ik weer terug gegaan naar het hostel.

Momenteel ben ik onderweg naar Airlie Beach. Hier ga ik een zeiltocht maken op de withsundays!

  • 09 Augustus 2015 - 11:24

    Rita:

    Geweldig Anouk, wat een belevenissen. En een droom is uit gekomen, het vast houden van een echte koala. Prachtig, en geniet nog een paar dagen in Australie. Je zet zo weer voet op Hollandse aarde.

    Dikke knuffel van Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 21316

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: