Meiden weekend Hunter Valley - Reisverslag uit Mount View, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Meiden weekend Hunter Valley - Reisverslag uit Mount View, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Meiden weekend Hunter Valley

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Juni 2015 | Australië, Mount View

Afgelopen weekend ben ik met een aantal meiden naar de Hunter Valley geweest. Maar om in het verhaal in chronologische volgorde te vertellen zal ik beginnen met de zaterdag.

Zaterdag ochtend ben ik naar de backpackers world travel gegaan. Het reisbureau dat samenwerkt met Smart Au Pairs. Hier heb ik al eerder mijn trip naar Tasmanië geboekt. Samen met Ellen, een Nederlandse die hier werkt, heb ik al eerder een opzetje gemaakt voor een reis voor na mijn au pair periode. Afgelopen zaterdag hebben we alles uitgewerkt. Vanaf 3 augustus begint mijn reis in Cairns en reis ik , met vele tussenstops, naar Brisbane!!!

Een Nederlandse au pair vriendin, Michelle, meet ik op het reisbureau. Samen lopen we naar Maze backpackers. Voor een nacht hebben we een hostel in Sydney geboekt. We checken in en komen op onze 8 persoonskamer. De geur is niet erg verwelkomend. Michelle en ik kijken elkaar aan, een jongens kamer!! Even later komt Adam binnen, ja na dat we elkaar hebben voorgesteld weet ik zijn naam, en hij bevestigd ons vermoeden dat het een kamer is vol kerels.

Genoeg van de kamer, we gaan weer naar buiten de 'frisse' lucht in. Met de bus naar Paddington naar de Paddington markets. Daarna zijn we terug gelopen naar het centrum en verder naar Darling Harbour. Na een paar leuke foto's te hebben gemaakt is het tijd voor een wijntje.

Hier na lopen we terug naar het hostel waar we meeten met de twee andere Au pairs, Lena en Katrin aus Deutschland. Samen pakken we de bus naar New Town waar we heerlijk hebben gegeten bij een turks restaurant.

Zondag 5.45 de wekker gaat. Langzaam komen we uit bed, douchen en klaar maken voor de dag. Om 7 uur vertrekt het busje vanaf het station. Gelukkig is dit maar 10 min lopen vanaf het hostel. Onze trip naar de Hunter Valley begint.

Na een tussenstop op de snelweg komen we om 10 uur aan bij de eerste wijnproeverij, Briar Ridge . Om 10 uur 's ochtends beginnen we dus al met wijn drinken! `Deze wijnproeverij bevind zich op een prachtige locatie in de heuvels van Mount View. De tweede locatie is onder aan de heuvel nog geen 10 minuten rijden van de eerste. Nog meer wijn dus. De derde locatie is iets verder rijden. Wederom een prachtige locatie. De host op deze locatie was de beste van de dag. Op het eerste gezicht deed hij me denken aan Jos haha.

Dat waren de drie wijnboerderijen die we hebben bezocht. We rijden naar de Huntervalley gardens voor onze lunch. Er zijn hier verschillende kleine winkeltjes en souvenir shopjes. Ook hier krijgen we nog meer wijn te proeven. Dit maal bij een speciaal zaak voor wijnen en bieren. Ze verkochten hier veel Belgisch bier, maar ook Grolsch.

Nou ja je begrijpt het dus wel we hadden genoeg wijn te proeven gehad. De terug weg in de bus was dan ook opvallend stil. Het was een gezellig weekend met de meiden uit.

Anouk

  • 25 Juni 2015 - 08:00

    Rita:

    He Anouk,
    fijn te vernemen dat je weer een weekendtrip had gemaakt met de meiden.
    geniet er nog maar van. 3 augustus dus verder reizen, maar voor hoe lang ?
    Ook nog veel plezier met je aupair gezin.

    groeten Rita

  • 25 Juni 2015 - 23:31

    Anouk Oude Vrielink:

    Hoi Rita,

    Bedankt voor je reactie!! Ik ga drie weken reizen langs de oostkust. Wat betekend dat ik eind augustus weer naar huis vlieg. Over twee weken ga ik een trip maken naar Ayers Rock, die bekende rode rots in het midden van Australië. Dat wordt denk ik wel een hele bijzondere trip.

    Liefs Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mount View

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 21312

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: