3 weken - Reisverslag uit Sandringham, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu 3 weken - Reisverslag uit Sandringham, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

3 weken

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Februari 2015 | Australië, Sandringham

3 weken geleden op vrijdag 30 januari zette ik de eerste stappen op de Australische grond. Ondertussen zit die grond overal want ik woon dicht bij het strand. Vandaag ben ik met een Nederlands meisje naar het strand hier in Sandringham geweest. Ik hoef alleen maar mijn straat uit te lopen 5 minuten naar de kust. Wat ecth de mooiste strand is dat ik tot nu toe in Melbourne gezien heb.

Ik heb veel nieuwe mensen ontmoet en ga nog met meer nieuwe mensen afspreken. Er zijn echt nog meer au pairs in Melbourne dan dat ik had gedacht. Via verschillende facebook pagina's kom ik met meiden in contact, maar ook via het Australische au pair bureau. We gaan lunchen, shoppen, naar het strand op de bioscoop. Vorig weekend ben ik naar een outdoor cinema geweest in de royal botanical gardens. Super mooi aangelegd park waar ik zeker nog naar terug wil om er nog meer van te bekijken. Op de achtergrond zijn dan de grote flatgebouwen van het centrum. Waar ik woon in Sandringham zijn gelukkig niet van de grote flatgebouwen. Het is indrukwekkend op te zien, maar het is altijd super druk in het centrum. Waar ik woon is gewoon een rustige suburb. Wanneer ik de drukte op wil zoeken stap ik op de trein en ben ik in 30 minuten in het drukke centrum. Je kunt daar bij wijze van spreke wel een hele dag op een bankje gaan zitten en alleen maar mensen kijken. Maar daar zijn we hier natuurlijk niet voor. Ik ben hier om wat meer te bekijken dan allerlei verschillende mensen. Ik wil proberen om zoveel mogelijk te bekijken op de dagen of weekenden dat ik vrij ben. Als de tijd zo snel gaat als de afgelopen drie weken dan heb ik noooit genoeg tijd om alles toe doen!

Het plan is om begin februari met mijn host familie naar apollo bay aan de great ocean road te gaan. Zeker 1 van de highlights hier in de omgeving die ik super graag wil bekijken. Ik heb er al mooie verhalen van gehoord van mensen die er al geweest zijn, dus ik ben benieuwd.

Het leuke hier ook is om de verschillen uit het dagelijks leven te ontdekken. Niet te missen is natuurlijk het feit dat ze hier aan de 'verkeerde' kant van de weg rijden. Andere dingen zijn dat de kinderen naar school gaan in uniform, maar ook dat de mensen hier niet buiten zitten. De overheid waarschuwt heel erg voor de felle zon. En die is ook echt fel!! Je verbrand hier nog zowat met een factor 50 aan zonnebrandcreme. De kinderen op school gaan ook niet naar buiten zonder een hoed op tijdens de schoolpauzes. En wat nog meer, te veel om in 1 verhaal te schrijven haha.

Ik heb helaas nog geen leuke australische dieren gezien, alleen een enge red back spider!!! Die zat opeens naast mij in het zwembad. Gelukkig zag 1 van de kinderen hem zitten. Door een steek van deze spin kun je dood gaan, wat overigens niet meer is gebeurd zin er een antivenom beschikbaar is. We hebben de spin gedood, ja ze hebben hier standaard een insectenspray in huis!, en bewaard in een glazen potje met spiritus. De kinderen hebben hem meegenomen naar school voor 'show and tell'. Haha prachtig! Mijn hostmom had er nog nooit 1 gezien en ik ben meteen met zo'n eng beest in aanraking gekomen. Ik kom hier voor de schattige diertjes niet voor die enge giftige!

Lieve mensen ik hoop dat jullie nu weer een beetje up to date zijn van mijn avonturen van de afgelopen weken. Ik vind jullie berichtjes ook heel erg leuk om te ontvangen!

Liefs Anouk

  • 20 Februari 2015 - 12:51

    Annette :

    Hallo Anouk,
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt in Australië.
    Nog 1 week en dan zijn wij onderweg , over drie weken zien we elkaar en zullen we apollo bay ook even bekijken.
    Gr Gerard en Annette

  • 20 Februari 2015 - 13:45

    Rita Logtenberg:

    Hoi Anouk,

    Fijn weer wat van je te vernemen en mooi dat de tijd voorbij vliegt.
    Geniet van de bijzondere omgeving,hopelijk gaat t je lukken om dit halfjaar alle highlights van Melbourne te verkennen. En tja die enge,beesten daar kwam je niet,voor, alleen die schattige :)

    Groeten Rita

  • 20 Februari 2015 - 16:10

    Je Moeder:

    Hoi Anouk,

    Al aardig aan het inburgeren daarginds. Laat je verrassen door je host family waar ze je allemaal mee naar toe nemen. Die kans krijg je maar 1 keer. Het levensonderhoud is daar wel duurder dan bij ons heb je ons al verteld. Vergelijkbaar met Noorwegen waar wij deze zomer naar toe gaan. Kunnen wij er ook vast aan wennen, haha. Geniet nog van de uitjes, dan kost het maar een paar cent....je bent er nu toch en kunt zo mooi wat van de omgeving zien. Zo denken wij straks ook in Noorwegen.

    liefs je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sandringham

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 21313

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: