Startweeek - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Startweeek - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Startweeek

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Februari 2015 | Australië, Melbourne

Daar zijn we dan! Aan de andere kant van de wereld in Melbourne. Vrijdag ochtend of donderdag avond in NL hebbenmijn hostmom en de twee meisjes mij opgehaald van het vliegveld. Ze hebben mij goed verwelkomt hier in Sandringham, de suburb waar ze wonen.
Zaterdag hebben ze mij met de trein meegenomen naar het centrum. Erg leuk dat ze dit voor mij gedaan hebben. Zondag zijn we wezen winkelen/ boodschappen wezen doen. Alle mensen hier zijn erg aardig. Ik ben ook niet meer zo klein als in Nederland. Ze zijn hier net zo groot als ik ongeveer. Tenminste de vrouwen dan.
Straks heb ik een rijles!! Gisteren heb ik al wel even rondgereden met mijn hostmom. Ik ben benieuwd of de rijinstructeur nog handige tips heeft. Het is wel even wennen om links te rijden, maar het helpt dat het stuur ook aan de andere kant zit dan is het minder gek. Ze doen hier trouwens anders links, ook lopen op de stoep of treinstation. Ik heb het mij nooit gerealiseerd, maar bekijk de roltrappen in Nederlands eens. Deze gaan omhoog aan de rechterkant en hier links!!
Vandaag zijn de meisjes voor de allereerste keer naar school. De zomervakantie is afgelopen en alle kinderen zijn weer naar school vandaag. Ik ben benieuwd hoe ze het hebben gehad als ik ze vanmiddag ophaal van school.
Deze week doe ik nog rustig aan en ga ik eens lekker de omgeving verkennen. Aanstaande donderdag is er een meeting voor au pairs in Melbourne. Het lijkt me leuk om andere meiden te ontmoeten.

Dat is wel het belangrjkste en leukste wat ik in de eerste paar dagen heb gedaan. Bedankt allemaal voor de leuke berichtjes die ik heb gekregen.

Liefs Anouk

  • 02 Februari 2015 - 20:18

    Annette:

    Hai Anouk
    Fijn te horen dat het je goed bevalt, succes met het auto rijden alles went, als je over een half jaar terug komt moet je weer leren rechts rijden.!!!!!,
    gr Gerard en Annette.

  • 02 Februari 2015 - 20:41

    Rita:

    Hoi Anouk,
    zo te lezen bof je maar met dit gezin die je probeert wegwijs te maken in je nieuwe "home".
    Heel veel succes en plezier, ook donderdag met de aupairmeeeting.
    gr. Ferry, Rita en Joyce

  • 03 Februari 2015 - 15:09

    Marjan Boerrigter:

    Hallo Anouk
    Leuk dat je met je reisverslag begonnen bent, we zijn
    Benieuwd naar al je ervaringen en wensen je nog heel veel plezier Down Under.
    Groetjes Gerard en Marjan Boerrigter

  • 05 Februari 2015 - 19:17

    Elly Schilderinck:

    Hoi Anouk,
    Mooi om te lezen hoe jouw ervaringen zijn. Links rijden, een hele ervaring toch.Erg leuk dat je gezin je de omgeving laat zien. Veel succes en plezier. Heb je een leuke meeting samen gehad??
    Groetjes Tanja en Elly.

  • 05 Februari 2015 - 19:39

    Truus En Fons:

    Ha Anouk, mooi om te lezen dat je gezin er werk van maakt om je wegwijs te maken en te laten weten dat jij welkom bent.
    Tja ik kan me goed voorstellen dat het spannend is om links te rijden, Truus en ik zijn twee keer in Schotland geweest dus vandaar mijn ervaring alleen had ik het stuur gewoon links zitten.
    Ik moest alleen bij het wegrijden van een parkeerplaats of tankstation je bent gauw geneigd om weer rechts te gaan rijden.
    Wanneer de mogelijkheid er is ,stuur dan een een foto mee van de omgeving of waar je nu woont.
    We wachten maar weer tot jij iets stuurt dan kunnen we weer meegenieten van jouw belevenissen.
    groetjes van Truus en mij.

  • 05 Februari 2015 - 19:39

    Truus En Fons:

    Ha Anouk, mooi om te lezen dat je gezin er werk van maakt om je wegwijs te maken en te laten weten dat jij welkom bent.
    Tja ik kan me goed voorstellen dat het spannend is om links te rijden, Truus en ik zijn twee keer in Schotland geweest dus vandaar mijn ervaring alleen had ik het stuur gewoon links zitten.
    Ik moest alleen bij het wegrijden van een parkeerplaats of tankstation je bent gauw geneigd om weer rechts te gaan rijden.
    Wanneer de mogelijkheid er is ,stuur dan een een foto mee van de omgeving of waar je nu woont.
    We wachten maar weer tot jij iets stuurt dan kunnen we weer meegenieten van jouw belevenissen.
    groetjes van Truus en mij.

  • 08 Februari 2015 - 17:33

    Oma, René, Yvonne, Carlijn, Tim, Stijn:

    Hoi Anouk,

    Wat fijn om te lezen dat je een warm welkom hebt gekregen. Dat doet je goed na je lange reis. De eerste dagen van de tweeling naar school zit erop, we zijn benieuwd wat je ervaringen zijn.
    We zitten nu bij oma aan de koffie. Op onze i pad heeft oma je reisverslag gelezen. Je krijgt de groeten van oma en van ons allemaal.
    Veel succes en plezier!

  • 09 Februari 2015 - 09:13

    Anouk:

    Hoi iedereen,

    Bedankt voor jullie leuke reacties, ik had ze nog niet eens gezien!!
    Ik heb ook weer een nieuw verslag geplaatst. Erg leuk dat jullie interesse in mijn avonturen tonen!

    Liefs Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 21314

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: