Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Augustus 2015 | Australië, Cairns

Cairns in tropical north Queensland! Amazing!! Echt een hele mooie omgeving heel anders dan andere delen van Australië die ik tot nu toe gezien heb. Zowel het great barier reef als het regenwoud zijn prachtig.

Dinsdag ben ik met een boot naar het great barier reef geweest. Daar heb ik gesnorkeld tussen het koraal en mooie vissen. Op onze bootreis richting het reef hebben we walvissen gespot! In deze tijd van het jaar trekken deze langs de oostkust van Australië dus dat was ook zeer bijzonder om te zien.

Met een aantal leuke meiden uit het hostel en die ook mee waren met deze boottrip zijn we ´s avonds naar pizza night in woolshed in Cairns gegaan. Erg gezellige avond met 5 drankjes voor $10,- altijd goed!

De volgende dag ging alweer vroeg de wekker. Dit keer om te beginnen aan een twee daagse trip naar het regenwoud. De eerste stop was bij Mosman Gorge. Daar werden we ontvangen met een rook ceremony van de traditionele inwoners. Daarna gingen we een korte boardwalk doen en hebben we gezwommen in een ijskoude rivier. Dit is zo´n beetje de enige plek waar je kunt zwemmen in natuur water. Dit omdat in bijna elk water krokodillen kunnen zitten. Behalve als het snel stromend, helder en koud water is zoals bij deze rivier. Later op de middag hebben we een krokodillen cruise gemaakt om de Daintree river. Langs de waterkant hebben we een aantal krokodillen gezien, maar ook slangen!!

Halverwege de middag kwamen we aan in cape tribulation waar twee unesco wereld erfgoed gebieden elkaar overlappen. De Daintree rainforest en het Great Barier Reef. Hier hebben we overnacht in hutten in de jungle en vlak aan het strand. Het strand in combinatie met het regenwoud was erg mooi! Het deed mij denken aan de omgeving waarin expeditie robinson zich afspeelt.

Vandaag heb ik eerst nog weer lekker aan het strand gelegen en gewandeld. S middags werden we weer opgehaald door de tour. We hebben een boardwalk gemaakt door de jungle en een stuk mangrovebos. Daar heb ik zeker een paar mooie foto´s kunnen maken. De volgende stop was een ijsboerderij, jammie jammie. Daarnaast zijn we nog gestopt bij een aantal mooie look outs. Op de terugweg moesten we lang wachten op de kleine ferry die ons weer naar de overkant van de rivier bracht. Tijdens het wachten hadden we nog een zwemmende krokodil gespot. Tja alles in Australie wil je vermoorden. Net zoals de kwallen en bepaalde planten in de jungle. Maar als je er maar op de juiste manier mee omgaat loop je niet veel risico. Nu ben ik weer terug in het hostel en Cairns en morgen ga ik met de bus naar Townsville om vanaf daar naar Magnetic Island te gaan.

Groeten Anouk

• 06 Augustus 2015 - 23:38

Rita:

Hoi Anouk, nu weer zonder broer op doorreis om de laatste weken nog vele indrukken op te doen. Mooi hoor.

groeten Ferry en Rita