Uit in het weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Uit in het weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Uit in het weekend

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Juni 2015 | Australië, Sydney

Blacktown festival, vivid Sydney en Manly stonden afgelopen weekend op de planning.
Zaterdag ochtend ben ik met mijn host kid naar Blacktown gefietst op daar naar het Blacktown festival te gaan. Het is te vergelijken met de Boeskool of Brueghel, maar dan de Australische versie.

´S avonds zijn we met een aantal vrienden van mijn host familie naar Sydney gegaan waar het VIVID light festival plaatsvind. Drie weken lang zijn ´s avonds de gebouwen in de stad verlicht en zijn er verlichte kunstwerken te bewonderen. Mooi om te zien!

Zondag ben ik met een aantal au pairs op stap geweest. Samen zijn we over de Paramatta river met de Ferry naar Sydney gevaren. Tip van mijn hostdad, en mooi om de stad op die manier te zien. Eenmaal in Sydney zijn we op de volgende Ferry gestapt richting Manly. Manly is een suburb aan de zee met veel restaurantjes en winkeltjes. Toen we daar kwamen bleek dat er een food en wine festival was. Dat was zeker een leuke verassing! Lekker rondgewandeld langs de tentjes en het strand.
Later zijn we naar het visitor centre gelopen, daar wisten ze wel een route om Manly weer richting het strand die een uur zou duren. We waren al zeker een uur onderweg toen we volgens de kaart nog niet eens halverwege waren. Met behulp van google maps hebben we toen maar onze eigen route terug gelopen naar het centrum.
Na deze route hadden we wel trek dus hebben we lekker gegeten op het food en wine festival. Daarna zijn we terug gegaan naar Sydney met de Ferry waar we nog gezellig wat hebben gedronken bij the Rocks.
Wij een beetje googlen wanneer de Ferry weer terug gaat, want onze auto staat immer nog op de Wharf. Blijkt dat de Ferry al niet meer gaat!! Oke shit en nu? De medewerkers van het openbaar vervoer waren niet erg behulpzaam. Na wat meer research hadden we een bus gevonden die langs de Wharf kwam waar wij waren opgestapt. Gelukkig maar! We zijn dus nog weer thuis gekomen. Het was een gezellig dagje uit!

Vandaag is officieel de Australische winter begonnen, ik ben benieuwd hoe koud het echt wordt. Mensen lopen al met dikke winterjassen en sjaals terwijl ik hier nog met een 7/8 broek en een vestje buiten loop! Kou is blijkbaar relatief!

Liefs Anouk

• 01 Juni 2015 - 18:10

José:

wat een ervaring met de boot en openbaar vervoer. het is allemaal goed gekomen met een lekker wijntje en een hapje.

gr. je moeder

• 01 Juni 2015 - 20:58

Rita:

Hoi Anouk,

leuk je verhalen weer te lezen, zijn we weer helemaal op de hoogte.
    laat de winter maar komen, haha.
    proficiat met je broer Gijs.
    Geniet nog in Australie.

groeten Rita