Stormachtige week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Stormachtige week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Stormachtige week

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 April 2015 | Australië, Sydney

Wat een week wat betreft het weer. Wellicht hebben jullie het gezien in het nieuws de storm in Newsouth Wales. Vanaf maandag heeft het drie dagen achter elkaar geregend en gestormd. Complete huizen zijn weggespoeld. Hier in Blacktown waar ik woon viel het nog mee in vergelijking tot andere gebieden. Complete gebieden zijn overstroomd en/of zaten zonder stroom. Het weer is nu gekalmeerd, maar het opruimen zal nog wel even duren. Gisteren ging de storm trouwens gewoon weer verder. In sommige suburbs heeft zo hard gehageld dat het compleet wit was het leek wel of het had gesneeuwd. Zelf was ik in het centrum van Sydney.

Gisteren was het Azac day, dat nationale herdenken aan de gevallen slachtoffers en soldaten van de oorlogen waarin Australië gevochten heeft. De aandacht gaat speciaal uit naar de eerste wereld oorlog dat nu 100 jaar geleden is. Vanaf 5 uur s ochtends was er al een herdenking. Zo vroeg was ik niet in de stad, maar om 9 uur begon de parade. Leger voertuigen en veel muziek met doedelzakken. Deze parade duurde tot 1 uur 's middags. Dat was ons wel een beetje te lang dus met een paar meiden zijn we naar het park gegaan. 's middags later was dus storm voorspeld. We zagen de donkere lucht steeds dichter bij komen. We waren aan het schuilen op het treinstation toen er een keiharde knal was. De bliksem was ingeslagen op het dak van de mc donalds zo'n 50 meter bij ons vandaan!! Lekker veilig dus. De trein reed gelukkig nog wel en we zijn een halte verder uitgestapt om bij een sushi bar te gaan eten. Nog nooit eerder gedaan, maar het was zeker lekker! Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.
Ik hoop dat het weer de komende weken wat rustiger is, we zullen het zien!

Liefs Anouk

• 27 April 2015 - 20:07

Elly Olde Hanter:

Ha Anouk,

Het blijft zo wel spannend, je maakt veel mee.
    Hoe gaat het dan in je oppasgezin?