Hostel/ ontmoeting oom en tante - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Hostel/ ontmoeting oom en tante - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Hostel/ ontmoeting oom en tante

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Twee weken verblijven in een hostel!! Toen ik die kamer in kwam dacht ik dit wordt een hel en dat was het ook natuurlijk. Gelukkig ben ik door iedereen goed opgevangen en was iedereen verbaasd dat mensen je zomaar het huis uit zetten zonder enige kennisgeving vooraf.
Via het bureau ben ik in contact gekomen met een aantal andere gezinnen. Het was moeilijk om de keuze te maken voor een nieuw gezien want ze leken allemaal heel aardig. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om naar een gezin in Sydney te gaan! Dat wordt dus verhuizen en de mooie tijd in Melbourne achter mij te laten. Morgen (dinsdag) stap ik op de trein naar Sydney. Op naar een nieuw gezin en een nieuwe start!

Tijdens mijn 'vrije' tijd in Melbourne heb ik mij niet verveeld. Ik heb onder andere een aantal musea bezocht. Afgelopen vrijdag ben ik bij het Melbourne Museum geweest. Een heel groot museum met exposities in allerlei verschillende thema's. Beginnend bij de prehistorische dieren zoals dinosaurussen verdergaand naar de huidige inheemse land en zeedieren. Daarnaast was er ook een tentoonstelling over de mens zowel het lichaam als de geest, maar ook over de inheemse bewoners van Australie en de eerste wereld oorlog. Dat is trouwens ook nog iets, ik had geen idee dat Australie had meegevochten in de eerste en tweede wereldoorlog, maar hier wordt er veel aandacht aan bestaand. Allerlei gedenkplekken en dus ook in de musea. De musea kon ik gratis bezoeken met mijn Nederlandse studenten pas dus dat scheelt weer in de kosten.

Afgelopen zaterdag ben ik met een andere Au Pair uit Nederland naar de Melbourne zoo geweest. Geen heel bijzondere dierentuin, maar het was wel grappig gedaan en het was zeker gezellig!

Naast de uitjes heb ik met vriendinnen afgesproken in Melbourne, in een korte tijd maak je veel nieuwe vrienden en je moet ze ook weer achterlaten. Niet alleen omdat ik naar Sydney ga, maar andere meiden reizen ook verder of gaan weer terug naar huis.

Het leven in een hostel! Verdergaand op veel mensen leren kennen in een korte tijd, dat geld zeker voor een verblijf in een hostel!!! Leuk voor twee weken, maar ik ben blij dat ik hier niet als backpacker naar toe ben gekomen. Stel je voor een half jaar lang of wellicht langer hostel in hostel uit. Elke keer nieuwe mensen en 'korte' vriendschappen. Slapen op een kamer met vreemden en een vieze kleine douche! Geen fatsoenlijke plek om te zitten!! Een ding weet ik wel je hoort heel veel verhalen en maakt van alles mee!! Dat is denk ik het enige positieve van het hostel.

Naast dit alles waren mijn oom en tante dit weekend in Melbourne! Kon ik weer even lekker Twents praten, heerlijk vertrouwd haha. Zondag zijn we samen naar Philip Island geweest. Voor mij dus de tweede keer. Dit keer ben ik bij het gran prix circuit geweest en het koala conservation centre. Waar de koalas in een beschermde omgeving leven, maar wel onder natuurlijke omstandigheden. Dit was dus een zoektocht naar de Koalas in de bomen. We hebben ook nog een tijdje met een van de rangers van het park gesproken. Die vertelde ons nog wat meer over de Koalas. Dat was interessant en toch weer een toevoeging aan de ervaring.
Na het bezoek aan het koala park zijn we in twee uur terug gereden naar Melbourne. Daar hebben we onze dag en daarmee onze ontmoeting in Melbourne afgesloten met een hamburger bij Grillz.

Vandaag was dus de laatste dag in Melbourne een raar idee, morgen in de trein op naar nieuwe avonturen!

  • 23 Maart 2015 - 19:25

    Theo En José:

    Hoi Anouk,

    Toch nog snel gegaan 2 weken in het hostel. Gelukkig geen backpacker voor een half jaar voor jou dus. Kun je daar ook weer over meepraten. 't is wel goed om op die manier andere mensen te ontmoeten.
    Dinsdag weer fris van start en beginnen aan je nieuwe uitdaging in Sydney. Succes
    namens je vader en moeder. Goede treinreis.

  • 23 Maart 2015 - 23:00

    Rita:

    Hoi Anouk,
    fijn dat je Gerard en Annette hebt ontmoet en in t vertrouwde Twents hebt kunnen praten.
    je hebt heeeel veel indrukken opgedaan in Melbourne en heeeeel veel mensen ontmoet met een ieder een ander verhaal.
    die ervaring pakken ze je niet meer af.
    Heel veelmsucces met de treinreis naar Sydney en toi toi daar in jouw gezin.

    Liefs Rita Logtenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 21233

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: