Philip island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Philip island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Philip island

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Ik maak wel gebruik hoor van mijn tijd hier! Nu heb ik wel twee weken vrij dus kan ik doen wat ik wil. Zondag ben ik met twee meisjes uit Zweden naar Philip Island geweest.
Op de route daar naar toe is het tourbusje gestopt bij een wildlife centre. Een klein park waar de Australische inheemse dieren wonen. Zelf vond ik het te toeristisch. Echt een plek waar alle toeristen busjes stoppen op hun route naar Philip Island, maar ja ik heb wel een Wallaby gevoerd dus dat was wel heel schattig.
Onze route vervolgde naar een strand, ja onthoudt de naam maar, heel mooi! Met een prachtig uitzicht over de oceaan en surfers haha. Ook niet verkeerd natuurlijk. Dit was het eerste strand wat ik zag met echt duinen dus dat was weer heel anders.
Na het bezoek aan het strand zijn we naar de andere kant van het eiland gereden. Hier was de kust veel rotsachtiger en zag je beide kanten van de zee. De open oceaan en de baai waar het water veel rustiger is.
In de avond hadden we 50 min om ergens te eten, dus dat is een hamburger met patat geworden. Daarna zijn we naar de pinguin parade gereden.
De pinguin parade was erg toeristisch. Het is een bijzonder natuur fenomeen om de pinguins uit het water te zien komen in groepjes. Soms duiken ze weer terug om te wachten op een paar andere pinguins. Dan wandelen ze samen over het strand naar hun huisjes. Kleine houten kistjes. Als natuur en dieren liefhebber was het mooi om te zien. Het nadeel was het grote aantal toeristen dat totaal geen verstand heeft van dieren en foto's proberen te maken terwijl dat verboden is. Of op gaan staan op de dieren te zien zodat de mensen achter hun niks meer kunnen zien. Want ja 'ik heb betaald dus wil ik ze ook zien' is hun argument. Maar dat was wat Freek Vonk ook al zei in in serie die afgelopen najaar op tv in Nl was. Ondanks dat ben ik wel blij dat ik het heb gezien want het was een prachtig eiland. Volgende keer ga ik liever alleen op pad en niet met een tourbusje. Wie weet volgend weekend met Gerard en Anette?!

Groetjes Anouk

  • 17 Maart 2015 - 09:59

    Annette:

    Ha anouk
    Bij ons kom je in een tour auto!!!!!
    We zoeken een leuke plek op om naar toe re gaan weet je iets vertel het ons
    Gr gerard annette

  • 17 Maart 2015 - 09:59

    Annette:

    Ha anouk
    Bij ons kom je in een tour auto!!!!!
    We zoeken een leuke plek op om naar toe re gaan weet je iets vertel het ons
    Gr gerard annette

  • 17 Maart 2015 - 20:05

    Rita:

    Dat klinkt goed allemaal. Geniet maar mooi van de natuur.
    groeten Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 21234

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: