Apollo Bay/ Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu Apollo Bay/ Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

Apollo Bay/ Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Maart 2015 | Australië, Apollo Bay

Afgelopen weekend heeft mijn host family mij meegenomen naar de Great Ocean Road. Een van de beroemdste wegen langs de oceaan ter wereld. Ze hadden een beach house gehuurd in Skenes Creek zo'n 6 kilometer van de het bekende plaatsje Apollo Bay. Op vrijdag middag zijn we vertrokken met de auto vanuit Sandringham, via de M1 richting Geelong en daar verder. Na Geelong houdt de snelweg gewoon op te bestaan en rijdt je over normale wegen. Nou ja normaal!! In een prachtig landschap en over heuvels en vele bochten. Het begin stuk was door Australische kale vlakten en Bush, maar daarna reden we door regenwoud. Dat was een totaal andere wereld. Super hoge bomen en hele grote varens! Heel mooi om te zien.

Op zaterdag ochtend hebben ze mij meegenomen via de Great Ocean Road naar de 12 Apostelen, de beroemde rots formatie. Dit was zo'n anderhalf uur door oerwoud en Australische bush. Helaas was het weer niet to goed. Eenmaal bij het uitkijkpunt was het gelukkig wel opgeklaard. Daar heb ik een paar mooie foto's van de 12 apostelen gemaakt, of de 8 die ik kon zien vanaf dat punt. De familie is niet eens meegelopen naar het uitzichtpunt, die zeiden we hebben het al wel eens gezien! Nou ja dan ga ik wel zelf.

S middags kwam andere familie over, toen zat ik in een huisje met 5 kleine kinderen en 4 volwassenen ver buiten mijn eigen leeftijd. Ik ben toen zelf maar op pad gegaan naar het strand. Heel anders dan hier in Sandringham. Het is echt een oceaan met echte golfen en echte surfers wat je typisch Australie zal noemen.

Vandaag zijn we tot aan Lorne via de Great Ocean Road gereden. Achter elke bocht, want het is een hele bochtige route, was er weer een schitterend nieuw uitzicht. Maar ja we zaten met twee kinderen in de auto dus die waren natuurlijk misselijk haha. Ik had op elke bocht wel willen stoppen om te genieten van het uitzicht. Misschien ga ik nog een keer terug.

Nu ben ik gewoon weer in Sandringham.
Morgen moeten de kinderen gewoon weer naar school en is het voor de rest van de week weer een normale werk week.

Groetjes Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Apollo Bay

Anouk

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 21219

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 31 Juli 2015

Australie 2015

19 September 2011 - 31 Januari 2012

stage landal

31 Augustus 2011 - 03 September 2011

stage in duitsland

Landen bezocht: