De eerste week - Reisverslag uit Sandringham, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sandringham, Australië van Anouk Oude Vrielink - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Februari 2015 | Australië, Sandringham

Dat was de eerste week al weer!
Het is maandag, of voor jullie laat op de zondag, en de kinderen zijn weer naar school. Vandaag wordt denk ik een chill dagje, met de hond wandelen en nog wat papier werk afhandelen voor de administratie hier in Australie.

Dit weekend was erg leuk! Te beginnen eigenlijk met donderdag. Er was een meeting georganiseerd voor au pairs die via het bureau van Smart Au pairs bij een gastgezin zijn geplaatst, net zo als ik. Er waren ongeveer elf meiden. Een aantal uit Duitsland en Nederland en verder uit Noorwegen, Frankrijk, Italie en Belgie. Een aantal van de meiden uit Nederland had ik al ontmoet op de workshop in Nederland. Erg leuk dus om ze hier weer te zien. Na de meeting zijn we met zijn allen naar victoria market geweest. Een grote markt in het centrum van Melbourne waar vanalles te zien en te krijgen is. Eigenlijk hadden we lang niet genoeg tijd dus ik ga zeker nog een keer terug.

Zaterdag heb ik met een aantal meiden afgesproken op het strand van st Kilda. St Kilda is een populaire wijk voor uitgaan en dergelijke. Er zijn allerlei cafés, bars en noem maar op. Ook een klein Luna park aan het strand, dat kan zo uit een film komen!
Zondag ben ik met de familie naar het St Kilda festival geweest. Eerlijk gezegd was ik niet echt goed gekleed vergeleken met de andere mensen van mijn leeftijd. Iedereen had hippie achtige dingen aan. Er liepen veel echte hippies en veeeeelll hipsters rond!! Haha. Wat dat betreft was ik er dus echt voor een familie uitje. Wat ook heel leuk was!! Alleen al kijken welke mensen er allemaal rondliepen was leuk.

Tja ik weet zeker dat er nog veel meer avonturen komen. Er is zoveel te zien in zo'n grote stad! Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Anouk

• 09 Februari 2015 - 18:32

Rita:

He Anouk, mooie omgeving aan de foto's te zien.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    en hoe is t met de kids?
    Succes daar.

• 09 Februari 2015 - 18:42

Theo En Elke :

Hallo Anouk,

Hier een bericht van je kleine zusje en papa.
    Wat een mooi weer daar super jaloers want hier is het donker en motregen.
    We sturen dit zo want papa heeft geen whatsapp en elke typt want papa duurt t te lang haha.
    Het lijkt ons dat je het erg naar je zin hebt gezien de foto's en je berichtjes.
    Het lijkt erop dat Lotje een tijd reis heeft gemaakt, ze ziet er veel jonger uit en woont nu in Melbourne of komt dat door de jetlag?
    Papa wil niet zo serieuse taal, maar we hopen wel dat jij je daar nog de komende tijd prima vermaakt.
    Wij vinden dat we die hippies niet kunnen bekijken (als inspiratie voor carnaval)
    Maak nog een paar foto's val die coole hippies en we houden contact!

Groeten en liefs,

Elke en Theo

• 13 Februari 2015 - 15:05

Christel:

Wat leuk om zo al je avonturen in Melbourne te lezen! Fijn dat je ook leuke dingen kan ondernemen met de andere au pairs daar. En zo te horen neemt het gezin je ook mee naar allerlei leuke dingen en zo zie je nog eens wat anders hè! Zeker met die hippies lijkt me erg grappig om te zien ;)

We zullen vast nog veel meer leuks horen van wat er daar wel niet allemaal te doen is, ben erg benieuwd! Hoop dat het je verder ook goed gaat daar en natuurlijk met de kinderen en familie ook?
    Kunnen ze al beetje wennen aan de school?

Nou tot het volgende berichtje of anders spreken we elkaar wel weer een keer via de app!

Groetjes Christel!